Skip to main content

Vil du have en konkurrencedygtig hjemmeside?

2
0

Det er ærgerligt at sælge et godt produkt på sin hjemmeside, hvis ikke der er nogen forbrugere, som ser det. Din hjemmeside rangerer måske så lavt i søgemaskinerne, at det ikke er sikkert, at forbrugeren når at se din hjemmeside, før vedkommende har fundet et andet produkt hos en konkurrent. Det kan du heldigvis gøre noget ved. Få designet eller opdateret din hjemmeside så den bliver mere konkurrencedygtig. For at gøre din hjemmeside konkurrencedygtig kræver det blot, at du fokuserer på nogle bestemte områder. Her er fire, som er værd at satse på:

 

  • I den teknologiske verden som vi lever i, er det vigtig at have for øje, at forbrugerne tilgår hjemmesider på mange forskellige enheder og platforme. Det kan både være på deres smartphones, tablets og computere. Derfor er det en god idé at designe sin hjemmeside responsivt. Det indebærer, at hjemmesiden automatisk tilpasses til den enhed som hjemmesiden tilgås fra -  altså at skærmbilledet passer til skærmen. På den måde slipper man for, at det eksempelvis er besværligt og uoverskueligt at navigere rundt med zoom og scroll, hvis man besøger en hjemmeside på sin mobil, fordi hjemmesiden kun er designet til en computerskærm.

 

  • Den brugervenlighed, som man opnår ved at have en hjemmeside med responsivt design er ikke kun en fordel for forbrugeren. Det styrker samtidig din rangering på søgemaskiner som eksempelvis Google. Søgemaskinerne noterer nemlig, hvor lang tid de besøgende bruger på hver hjemmeside. Forlader de besøgende hurtigt en hjemmeside, kan det have negative konsekvenser for hjemmesidens rangering, hvorimod det omvendte er tilfældet, hvis de besøgende bruger længere tid. Derfor er det vigtigt at prioritere brugervenlighed og relevans, så forbrugerne har interesse i at blive lidt ekstra tid på din hjemmeside. 

 

  • For at gøre din hjemmeside konkurrencedygtig kræver det, at den kommer længere frem på søgemaskinernes resultater. Det nytter ikke noget, hvis hjemmesiden først dukker op på side 8, for så er det slet ikke sikkert, at forbrugeren når frem til din hjemmeside. Derfor er det en god idé at fokusere på SEO, som er en forkortelse for søgemaskineoptimering. Det betyder, at man optimerer sin hjemmeside ud fra faktorer, som søgemaskinen udvælger efter, når den skal rangere hjemmesiderne. Det handler derfor om at gøre sin hjemmeside så relevant for brugerne og deres søgninger, så du kan få din hjemmeside bedre rangeret end dine konkurrenters.

 

  • For at gøre din hjemmeside så relevant som muligt for brugerne, kan du fokusere på linkbuilding. Linkbuilding er et arbejdsområde indenfor søgemaskineoptimering, som handler om, at andre hjemmesider skal linke til din hjemmeside. Søgemaskinerne opfanger disse links som en slags anbefaling til den hjemmeside, der er linket til, og dermed vil søgemaskinen rangere den anbefalede hjemmeside højt. Det handler ikke nødvendigvis om at have flest links til sin hjemmeside, men i stedet om at have links fra relevante hjemmesider. En hjemmeside er relevant, hvis den kredser om samme produktområde, som din hjemmeside. Således kan du hjælpe din hjemmeside til at blive mere konkurrencedygtig.
Tags

David